Послання, звернення

Заклик єпископів УГКЦ до посиленої молитви та посту в час особливих випробувань для нашої державності
 

 

Лист Синодальних Отців до молоді

Учасники XV Звичайної Асамблеї Синоду Єпископів, яка від 3 до 28 жовтня 2018 року відбувалася у Ватикані на тему «Молодь, віра і розпізнавання покликання», звернулися до молоді світу з наступним листом, якого наприкінці Святої Меси з нагоди закриття зачитав кардинал Лоренцо Балдіссері, Генеральний Секретар Синоду Єпископів:

 

Архиєрейське послання Михаїла Колтуна,
Єпископа Сокальсько-Жовківського на Пасху 2018 року Божого

 

 

АРХИПАСТИРСЬКЕ ПОСЛАННЯ НА ВЕЛИКИЙ ПІСТ

 

Послання Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства з нагоди Великого посту

 

ПОСЛАННЯ БЛАЖЕННІШОГО СВЯТОСЛАВА ДО ВІРНИХ УГКЦ ТА ВСІХ ЛЮДЕЙ ДОБРОЇ ВОЛІ З НАГОДИ СТОДВАДЦЯТИП'ЯТИРІЧЧЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ПАТРІАРХА ЙОСИФА СЛІПОГО

Господи, навчи мене

творити волю Твою, бо Ти єси Бог мій (Пс. 143, 10).

 

Послання Папи Франциска з нагоди XXV Дня хворого

 

Пастирське Різдвяне послання до священиків, монахів, монахинь і всіх вірних Сокальсько-Жовківської єпархії УГКЦ. Різдво 2016 – 2017   (ВІДЕО)

    «Милосердя Двері» Богородиця різдвує,

    Воплотився Бог в Ній на землі.

    Вона для Бога стала небом,

    Тепер вітають Її всі. 

    Христос Рождається! Славіти Його!

 

 

Послання Синоду Єпископів Києво-Галицького Верховного Архиєпископства Української Греко-Католицької Церкви стосовно небезпеки гендерної ідеології.

 

Спільне звернення греко-католицьких і римсько-католицьких епископів в Україні з приводу Дня пам'яті жертв голодоморів

 



Партнери
  • Інтернет-портал "Сокаль і Сокальщина"
  • Інтернет провайдер "Bestlink"

    • Ваше ім'я:
      Ваша контактна адреса, телефон, e-mail:
      Заголовок повідомлення:

      Текст повідомлення:

       

      Питання до священика

        Ім'я: Лана

        питання:

         Слава Ісусу Христу!
        Отче, прошу відповісти на два запитання.
        -Церковний день починається після відправлення вечірньої Служби. Як правильно постити в середу і п'ятницю: з 18 год. вівторка і четверга, чи з 0 год середи і п'ятниці.
        - Чи можна сідати під час читання Апостола?
        Адже священик виголошує " Будьте уважні". Дякую.

        відповідь:

        Слава навіки.

        Церковний день починається з вечора. Першим богослужіння добового кола є вечірня. Точної години в даному випадку немає, тому що у кожній парафії вечірня служиться в різний час. Слід зауважити, що згадується на вечірній святий чи вшановується свято наступного дня.  Натомість пости починаються, згідно грецької традиції, 00.00 і  закінчуються  24.00 або по завершені святкової Літургії. Дані години відносяться і до середи і п’ятниці.

        Щодо слухання Апостола на Літургії, звичайно можна сідати. Але, в даному випадку, важливим є - його уважно послухати. В цих читаннях є для нас дуже важлива наука і інформація, якою люди здебільшого легковажать і неуважно слухають. І тут є проблема. Тому в даному випадку наша постава є другорядною а першочерговим є уважно і побожно почути Слово Боже. І слова священика перед апостолом менш стосуються нашої постави в звертають увагу на нашу уважність « БУДЬМО УВАЖНІ».


      Питання до священика

        Анна
        питання:

         Слава Ісусу Христу!
        Отче! Ісус Христос тричі повертає зір сліпим. Але кожен раз по ріному: в одному випадку намазує очі і каже піти вмити в озері, в іншому просто зразу зцілює від сліпоти. Чому так? Адже йти сліпому важко, нехай і недалекий шлях, тим більше сліпому від народження.


        відповідь:

        Слава навіки!
        Св. Письмо дуже багато говорить про сліпоту. В даному випадку ми не маємо зациклюватись на цій негативній властивості людського життя, Бог через це хоче сказати людині щось дуже важливе. Особливістю Біблії є те, що цю книгу не слід старатися зрозуміти дослівно, в її словах завжди криється щось потаємне. Наголошуючи про певні людські фізичні властивості ( сліпота, проказа чи інша хвороба, одержимість, смерть…), Біблія завжди намагається відкрити духовний зміст.  Читаючи одну і  ту саму подію з Євангелії і одночасно переживаючи різні перипетії свого особистого життя, ми ці слова завжди розуміємо по-різному, навіть деколи суперечливо. Саме через це св. Письмо називають непрочитаною книгою.  Говорячи про сліпоту, нам мимоволі проводиться певна паралель з БЕЗПОРАДНІСТЮ (Втр.28.29; Іс. 59.10; Лук. 6.39). Важливим моментом для людини тут є, що саме Бог повертає зір людині. В даному випадку маючи можливість бачити, ми автоматично відчуваємо впевненість, відчуваємо обов’язок щось робити, себе реалізувати і  запорукою цього всього є Бог. Новий Завіт говорить, що Христос повернув зір багатьом людям (Мт. 15.30-31; 21.14; Лк. 7.21-22), хоча достеменно описуються лише три випадки.
        1. Мт. 20.29-34; Мр. 10.46-52; Лк. 18.35-43. Слід уточнити, що роблячи порівняння цих текстів ми можемо побачити певні розбіжності: Матей описує про двох сліпих жебраків, яких Христос оздоровив через дотик; натомість Марко і Лука розповідають про одного жебрака, якого Христос оздоровив словом.
        2.  Мр. 8.22-26.
        3.  Ів. 9 гл. ( оздоровлення в Силомскій купелі). 
        Можемо чітко зауважити різні способи зцілення але їх всіх поєднує один дуже важливий чинник – ВІРА. Христос завжди говорить, що зцілення це наслідок віри людини і Він завжди вимагав про свідчення цієї віри перш ніж отримати зцілення. І коли Христос відправив сліпця піти і вмитися в Силоамскій купелі це також образ свідчення віри, чи ця особа довіриться словам Христа, чи зможе вона подолати всі можливі труднощі щоб отримати бажаний результат.


      Питання до священика

        Ім'я: Ірина

        питання:

         Отче,як часто можна молитись дев'ятницю до св.Юди-Тадея?як правильно молитись?чи потрібно по закінченню 9 дня сповідатись і причащатися?роз'ясніть,будь ласка!Дякую!

        відповідь:

        Слава навіки. Молитви забагато ніколи не буває, але в даному випадку слід звертати увагу не на кількість, а якість молитви. Це стосуєтьтя різних способів молитви (приватна чи спільна), в тому числі і девятниці. Натомість,  сповідь не потрібно прив'язувати до певних релігійних подій Вашого життя ( великий піст, перша пятниця, чи в даному випадку закінчення девятниці). Сповідь це можливість людини очиститись від своїх гріхів, коли відчуваємо що перебуваєм у стані важкого гріха не потрібно чекати і зволікати, потрібно відразу шукати можливість якомога скоріше посповідатись.


      Питання до священика

        Ім'я:Ляна


        питання:

        Слава Ісусу Христу!
        Отче, скажіть, будь ласка, чи можна приймати духовне Причастя в стані гріха (легкого або важкого). Дякую.


        відповідь:

        Слава навіки!

        Духовне причастя не є Таїнством. Якщо Євхаристійне причастя можна приймати тільки в стані благодаті, тобто після сповіді з тяжких гріхів, то духовне причастя можливе для всіх. Воно може стати знаком благодаті для тих, хто не може приступати до Таїнства, але бажає з'єднатися з Ісусом Христом, молячись про дар покаяння і навернення. Духовне причастя можна здійснювати завжди і всюди, і полягає воно в молитовному настрої душі до справжнього єднання думок і почуттів з Господом. Тоді воно приносить духовні плоди. Найкраще здійснювати духовне причастя разом зі слуханням Слова Божого, разом з духовними роздумами.

        У сучасних документах Учительства Церкви про духовне причастя згадується в контексті Таїнства Шлюбу. У 1994 році Конгрегація віровчення оприлюднила Послання католицьким єпископам з питання причащання розлучених, які вступили у нові зв'язки. Його положення діють донині. Зокрема, в 6 параграфі цього документа, який  в свою чергу посилається на інші документи тієї ж Конгрегації, рекомендується розлученим, які вступили в новий цивільний шлюб, слідувати практиці духовного причастя, оскільки, як відомо, повторний шлюб в такому випадку недійсний, і ці особи відлучають себе від Євхаристійного причастя.


      Питання до священика

        Ім'я: Анна
        питання:

        Слава Ісусу Христу!
        Отче, мені подарували книгу Жанни Гійон \\\Пізнання глибин Ісуса Христа\\\. Почала читати і поцікавилась автором книги. Виявилось, що ця її книга (як і їнші) заборонена церквою Я поки не можу зрозуміти чому, бо не знаходжу причини заборони. Що робити: читати далі, поки не зрозумію, чи відкласти. Дякую.


        відповідь:

        Слава навіки!

        Найперше хочу чітко визначити, прочитавши і аналізуючи дану книгу буду ділитися своїми особистими думками і особистим аналізом, оскільки не маю права демонструвати позицію Церкви щодо даного автора цієї книги а також її змісту.

        Жанна Гюйон жила у XVII в Франції. Вона була католичка. Вона захопилася вивченням містичної католицької літератури. Саме це захоплення і лягло у основу написанні вище згаданої книги. І власне, ця книга стала одним з головних аргументів і звинувачені в адресу авторки.

        Для християнина існує два джерела об’явлення і пізнання Бога: Біблія і св. Передання. Складовою частиною св. Передання є твори святих і Отців Церкви. Церква завжди, для зростання і поглиблення духовного життя людини, рекомендує читати, досліджувати і практикувати вчення з св. Передання. А оскільки дана авторка не  є проголошеною свято і не входить і Вчительський Уряд Церкви, то будь які іі твори носять характер більш публіцистично-художній ніж повчальний чи той який закликає до наслідування. Сама авторка називає дану книгу автобіографічною а отже метою її було лише поділитися  певним особистим досвідом і особистими знаннями. Для мене, в цій книзі,  є певні моменти до кінця не зрозумілі. Наприклад коли вона говорить про повне а радше тотальне підпорядкування Богові, хоча ми знаємо, Що Господь прагне нашої свободи. І як би це не було дивним, навіть Він не може порушити нашої свободи. Другим моментом – є розуміння «правильно» каятись. З точки зору авторки в даному процесі головну роль віддається Богові, навіть в момент приготування і визнання наших гріхів, нівелюючи участь людини. Хоча Церква вчить, що добра сповідь це участь двох ( того хто кається і того хто прощає).

        Загально, дана книга, просякнута певним духом протестантизму ( можливо я помиляюсь, повторююсь це моя особиста думка). Я не можу Вам заборонити і одночасно не буду рекомендувати цю книгу читати. Чому Церква не рекомендує ті чи інші книги читати? Не тому що людина зможе почерпнути певне суперечне вчення по відношенню до церковного. А тому що це вчення може зруйнувати правильний зв'язок людини з Богом, і з Церквою як установою Божою. Тому з цілі саморозвитку і отримання певної інформації цю книгу можна читати але коли Ви відчуваєте, що дана інформація спонукає переосмислення вашого траційного  сприйняття Бога і Церкви краще відложіть її.


      Питання до священика

        Ім'я: Ольга
        Питання:

        Допоможіть будь ласка. Як впоратися з минулим? Якщо речі і помилки зроблені в минулому не дають спокою, і здається як багато не молившся, скільки не просиш пробачення, сам собі не можеш пробачити?


        Відповідь:

        Слава навіки!
        Роздумуючи над вашим питанням мені пригадалися певні події з св. Письма, а зокрема зустріч Ісуса Христа з Закхеєм (Лк. 19 гл.), з блудницею ( яка підійшла до нього в домі Симона Лк. 7. 36-50). Ці події є особливими тим, що дані особи до цього моменту жили досить неправильним життям. Їхнє минуле було переповнене помилками і упадками. Але в момент особистої зустрічі з Христом їхнє життя змінилося. Ці зміни не сталися лише як наслідок, що Він їм простив їхні упадки і помилки, а в тому, що вони відчули ДОВІРУ Бога до них. І в цей момент для них їхнє минуле перестало буди каменем який постійно тягнув в низ, для них відкрилося майбутнє тобто відчувши цю Божу довіру вони побачили правдиву ціль свого життя.
          Кожному з нас потрібно пережити таку особисту зустріч з Христом. Ми маємо розуміти, що кожний наш прожитий день це є той видимий знак довіри Бога до нас, це наш шанс і можливість ще щось змінити і зробити щось добре. Христос у своїх навчаннях ніколи не говорить про минуле людини, ніколи не докоряє людині за її гріхи і помилки, Він завжди говорить з людиною про майбутнє. Тому наші помилки і наше неправильне минуле не мають нас пригнічувати, ми не маємо права опускати руки і ціле життя себе картати. Наше минуле це наш досвід, з якого ми маємо зробити правильні висновки і йти вперед. Якщо ми сьогодні зранку пробудившись відкрили очі, розпочали новий день, значить Бог нам ще не перестав довіряти, Він вірить в нас. Тому що для Нього набагато важливішим є те якою буде наше майбутнє (вічність) ніж наше неправильне минуле.


      Питання до священика

        Ім'я: Оксана

        Питання:

        Слава Ісусу Христу! Підкажіть будь ласка,чи можливо розірвати церковний шлюб,коли з чоловіком не живемо 5 років і в нього друга жінка.

        Відповідь:

        Слава навіки!

        В Греко-Католицькій Церкві, щодо шлюбу, немає терміну  РОЗІРВАННЯ а УНЕВАЖНЕННЯ. Це є можливе, потрібно зібрати відповідні документи (свідоцтво про хрещення, свідоцтво про шлюб, документ про цивільне розлучення і характеристику від вашого священика, де ви проживаєте). Ці всі документи подаються у церковний трибунал при єпархійному управлінні і церковний суд, на основі церковного права, може уневажнити ваш шлюб і особа, отримавши таке рішення, вправі правосильно укласти нове подружжя.


      Питання до священика

        Ім'я:Степан


           Питання:

        Слава Ісусу Христу! Підкажіть які потрібно підготувати документи коли мішане подружжя а саме майбутня дружина іншої конфесії


           Відповідь:

        Слава навіки! п. Степан, найперше потрібно розуміти, що мішане подружжя це - подружжя між двома охрещеними особами, одна з яких є католиком, а інша некатоликом. Дане подружжя є заборонене без попередньої згоди компитентоної влади (к. 813). Цей дозвіл дає місцевий єрах (єпископ) при виконанні певних умов:
        1. перша умова вимагає, щоб було захищенно обовязки католицької сторони (збереження віри є абсолютним обовязком божественного права). Тому, якщо в певному випадку існуватиме близька небезпека втрати віри, подружжя Католицької сторони буде заборонене божественним правом, і церковний дозвіл буде неможливим.
        2. Некатолицька має дати свою письмову згоду на охрещення і виховання дітей у католицькій вірі, хоча при певних умовах суспільних чи соціальних ця умова опускається.
        3. Позаяк погляди некатоликів щодо цілей та істотних особливостей подружжя відрізняються від католицької сторони, зокрема у питанню нерозривності подружжя ( у православних існує можливість розлучення), третя умова приписує, щоб обидві сторони були ознайомлені з цілями та істотними особливостями подружжя (передподружні науки або особиста розмова з священиком).
        Отже потрібно такі документи:
        Найперше дозвіл на укладання шлюбу єпископом.
        Свідоцтво про хрещення
        Документ про проходження перед подружніх наук
        Якщо особа з іншої місцевості документ від пароха, що вона є вільного стану ( не брала шлюб з іншою особою) і дозвіл цього пароха на уділення тайни подружжя


      Питання до священика

        перевірка


    Оголошення

    Розпорядок зустрічей у парафіяльному будинку за адресою: А. Шептицького 80.( навпроти катедрального собору св. апп. Петра і Павла, ІІ – поверх, вхід від автошколи.)

     

    Запитуємо священика

    Від тепер на сайті храму  діє рубрика " ПИТАННЯ ДО СВЯЩЕНИКА"

     

    Запрошуємо Вас відвідати церковну крамницю храму
    Запрошуємо Вас відвідати церковну крамницю храму

    Шановні парафіяни!

    Запрошуємо Вас відвідати церковну крамницю храму св. апп. Петра і Павла.

     

    Пошук
      

    Фото з галереї
         
       
         

         
       
         

         
       
         



    Copyright MyCorp © 2013
    © Авторське право на матеріали сайту захищається законом. Вони можуть бути використані повністю або частково за умови посилання.
    У разі використання їх в інтернеті - обовязкове посилання на www.katedra-sokal.org.ua